MAXTR

http://www.max.tr.cc-Dini Sohbetler,Kişisel Gelişim,Öss/Oks Sınavlarına Hazırlık,Asr-ı Saadet

Test Çözme Teknikleri-Uygulayın,Kazanın!

Posted by MAXTR Nisan 15, 2007

Ø      Soru kökünün iyi okunup anlaşılması, daha sonra cevabın düşünülmesi gerekir. Soru kökü anlaşılmadan cevabı düşünmeye çalışmak hızı düşürür. Zaman kazanmak için soruyu okumadan cevap şıklarına koşmak sizi yanıltır.

Ø      Soruda sizden ne isteniyorsa ne eksik, ne fazla isteneni düşünmelisiniz. Bazı sorular sizin için çok kolay gelir ve cevabın böyle kolay bir şık olamayacağını düşünürsünüz. Oysa bazen böyle kolay sorular sormak da  bu işin tekniğinin bir parçasıdır.

Ø      Her testte bilgi düzeyinizin altında ve üstünde sorularla karşılaşırsınız. Ancak testin genelini standart bilgi birikimi ve yorum gücü ile çözülebilecek sorular oluşturur. Sorulara önyargılı yaklaşmamalısınız. “Bu soru zor yapamam” “Bu soru kolay cevap x şıkkı” gibi zaman kazanmaya yönelik aceleci davranışlar kazanmak yerine kaybettirir.

Ø      Turlu Soru Çözme Yöntemi testteki her soruyu incelemenize yardımcı olur. Cevaplandırılmayan soruları soru kitapçığında bir işaret veya simge ile simgelendirmek o soruların ikinci turda daha kolay bulunmasını sağlar.

Ø      Hatalı okuma alışkanlıkları da önemli sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Olumsuz bir ifadeyi olumlu olarak okumak soruyu veya cevabı hatalı düşünmenize sebebiyet verebilir.

Ø      İnsan psikolojisi soru içindeki ifadeleri olumlu yönde algılamaya eğilimlidir. Bu nedenle soru formlarında altı çizili veya kalın yazı karakterli ifadeleri daha dikkatli okumalısınız.

Ø      Soru kökünün veya soru metninin uzun oluşu sizin için daha fazla ipucu anlamına gelir. Bu nedenle uzun metinli sorular daha kolay çözülebilen sorular olarak algılanmalıdır.

Ø      Paragraf tipli sorularda genellikle paragraftan önce soru kökünün okunması paragrafın ikinci kez okunması zorunluluğunu önler. Soru kökünü okuyan zihin soruyu bu zihni hazırlıkla okuma eğiliminde olur.

Ø      Cevabı konusunda tereddüt ettiğiniz soruları gelişigüzel cevaplandırmak yarar değil zarar verir.

Ø      Cevap şıklarından sorunun çözümüne gitmek de test tekniğinde önemli bir yoldur. Yüzde yüze emin olmadığınız sorularda şıkları eleyerek doğru cevaba yaklaşabilirsiniz.

Ø      Cevap şıklarını elerken eğer 2 şıkka indirgeyebilmişseniz bunlardan birisini seçmenizde hiçbir sakınca yoktur. Ancak ikiden fazla şık cevap olabilecek nitelikteyse bu soruyu cevaplandırmamanız, en azından sınavın sonlarına doğru tekrar soruya dönmek üzere boş bırakmanız daha uygun olacaktır.

Ø      Test çözerken sorunun doğru cevabını bulmak kadar önemli bir diğer olay da cevap olamayacak şıkların tespit edilmesidir. Böylece çözüm alternatiflerini daha netleştirir ve doğru şıkka ulaşabilme hızınızı daha artırırsınız.

Ø      Lise giriş sınavları hem psikolojik gerilimi yüksek olan hem de içerik zenginliği bulunan sınavlardır. Bu sınavlarda test çözümünü sekteye uğratan en önemli unsurlardan birisi de sınav kaygısı ve bu yüksek kaygı düzeyinin soruları anlamayı ve problemleri çözmeyi zorlaştırmasıdır. Test çözümü esnasında testte yer alan konu içeriklerinin dışındaki düşünme konsantrasyonu bozar. Bu nedenle hangi testi çözüyorsanız zihinsel içeriğinizin de o konunun sınırları içinde olması gerekir.

Ø      Cevap şıklarında cevaba benzeyecek bazen iki bazen üç şık bulunur. Bunlara çeldirici adı verilir. Çeldiriciler ilk bakışta cevap gibi algılanabilir ama ufak bir zihinsel egzersizle doğru cevabı bulmanız mümkündür. Bu tip sorularda cevap genellikle soru metninde saklıdır.

60 Yanıt to “Test Çözme Teknikleri-Uygulayın,Kazanın!”

  1. hasan said

    ben matematik dersini seviyorum.ama korktuğum için yapamıyorum. aslında başarırım ama korkuyorum. her gün matematikte olan başarısızlığımı görmek bana aca veriyor. bana verilen acı sınavdan biraz uzaklaşmamı sağlıyor. ne yapacağımı bilmiyorum.sizden önerilerinizi bekliyorum.şimdiden teşekkür ederim.

  2. pelin said

    ya canım biliyorum benimde önceden bu sorunum vardı ama şunua nladımki hasancım matematiğe çok çalışmak gerekiyo hergün eve gelip çalışırsan başaracağına inanıyorum

  3. burak said

    ben öğrenciyim benim en sevdiğim ders matematik ama yanlış yaparım diye tahtaya fazla çıkamıyorum.kendimin tahtaya çıkmadığımı görmem beni çok üzüyor

  4. zafer said

    ya ben ençoksosyal bilgiler dersini seviyorum ve başarılıyım ama sınav olunca asla başarılı olamıyorum.BUNUN NEDENİNİ ANLIYAMIYORUM
    ÖĞRETMENİMİN İSMİ TUNCAY ERARSLAN

  5. mustafa said

    ben matematikten anlıyorum ama tek sorunum benim inklap ve vatandaşlık dersleri… matematik aklımdan çıkmıyo ama inklapve vatandaşlık derslerine gelince balık hafızalı gibi oluyorum 1o

  6. mustafa said

    ben matematikten anlıyorum ama tek sorunum benim inklap ve vatandaşlık dersleri… matematik aklımdan çıkmıyo ama inklapve vatandaşlık derslerine gelince balık hafızalı gibi oluyorum…

  7. zafer said

    uıpofj08jmıohb7hjm8g

  8. zafer said

    ben derslerde iyiyim ama sınavda fazla iyi olamıyorum bunun nedenini bilmiyorum

  9. eda said

    ben matemayiği hiç anlamıyorum.bölümüm tm sözeli yapınca geçemiyor muyum.matematiği anlamanın daha kısa bir yolu var mı

  10. aynur said

    valla ben matematiği cok sevıyorum.ama ii test çözdüğüme inanmıyorumm.cünkü başkaları benden ii çözünce zoruma gidiyor.butun tatil boyu matematiğe çalıstım ve basarıcagımaa innanıyorummmmmmmmmm……..

    :)

  11. aynur_21 said

    valla ben matematiği cok sevıyorum.ama ii test çözdüğüme inanmıyorumm.cünkü başkaları benden ii çözünce zoruma gidiyor.butun tatil boyu matematiğe çalıstım ve basarıcagımaa innanıyorummmmmmmmmm……..
    ayrıca doğuda daha iyi egıtım verılmesı ve guneydogununda bırıncısını kutlarımmm

    darısı basımızaaaa
    :):D

  12. leman said

    ben matematiği çözemiyorum diğer derslerim süper ama bi matematik kötü ne yapmam gerek bi bilgisi olan var mı kursa gidiyorum olmuyo test çözüyorum derslerime çalışıyorum biraz biraz başarıyorum tekrar etmeyince unutuyorum hep tekrar edememki bi süre sonra insan sıkılıyo dimii byyyyyyyyyy

  13. leman said

    ayrıca aynur çok havalı bi tip yani çooooooook gıcııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııııık
    darılmasın ama öyle matematiği süpermiş hııııııııııh güliyim bari

  14. tuba said

    öncelıkle sıte cok guzel benım matematıkle aram ıyı derslerıde cok ıyı anlıyorum ama bazen karsıma oyle sorular cıkıyo kı nerden baslıcamı bılemıyorum bazende dusunuyorum bu kadar kolar bır konudan bu kadar zor bır soru nasıl cıkabılır dıye ama bılemıorum kısacası ben derslerı anlıyorum ama sorularını cozemıorum 100 sorudan 65 net ben bu gıdısle………..

  15. hatice said

    benimde en çok sevdiğim ders matematik ama hocayı dinliyemiyom yaaa dinledimmi çok güzel geçiyoo sınıf resmen hababam sınıfı :D işte bende ondan kontrasyonumu veremiyom ama çalışınca çok ii oluyor arada test çözüyom

  16. hatice said

    ayrıcaaaaaaa sitenizzzzzz çokkkkkkkk güzelllllll:D:)

  17. alican said

    Ben matematik dersini çok seviyorum ve çok iyi not larım var ama bir test çözdüğümde bazı soruları yapamıyorum

  18. kübra said

    meraba arkadaşlar ben matematiği çok seviyorum ama karışık bişey gibi gelio bana yapamam edemem gibi..ama matematiğide bırakamıyorum hep matematik çalışmak istiyorum başarılı olmam için önemli notunuz varmı?

    şimdiden teşekkürler

  19. cansu said

    ben derslerde ve klasik yazılılarda çok başarılıyım hatta okul birincisiyim ama teste gelince berbat ötesi hiç beceremiyorum bu yüzden test çözesim gelmiyor ve öss de ne yapacağımı bilmiyorum lütfen bana yardım edin.

  20. ecemsu said

    arkadaşlar herkes matamati sevmez amaben seviyorum. matematik zor degil ama ben çalışkan oldum için bana zor gelmio. birazçık arkadaşlarımızı kenarı bıraksak çalışsak eminim bu nu başarısınız

  21. ecemsu said

    arkadaşlar benim dedimi uygulayın

  22. sexçii said

    yaw hepinizin hafızasına sokum ben üniversiteye gidiom dersler mukemmel demekki sizde var vişi……………..

  23. furkan_44 said

    ben matematik dersinden çok korkuyorum oyüzden matematiği sınıfta dinlerken anlıyorum ama bi kaç tane arkadaş yüzünden dersi dinleyemiyom
    lütfen bana yardımcı olunuz abilerim ablalarım hiç test yapamıyom yalnız matematik dersi değil test çözemiyom konsantre olamıyom hep bilerek cevap anahtarına bakıyom annemleri kandırıyom ayrıca sexçiii lütfen küfür kullanma amel defterine yazılır

  24. eren said

    çççççççççoooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkk gggggggggggggggggggggggggggggüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüzzzzzzzzzzzzzzzzzzeeeeeeeeeellllllllllllllllllllllll bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşşeeeeeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyy

  25. leyla said

    ya ben hiç çalışamıyorum vanda gazide okuyorum 8-C SINIFINDA OKUYORUM

  26. rana said

    ya ben matematiği seviyorum başarılıyımda y7azılıdan 4 alsam bile karneme 5 düşüyor nedenide sırrrr…

  27. emine said

    ben matamatikten 100 aldım herkes çatlayıp patlasın dersaneye gidiyorum sizi çomk sevioyrum :)/&%4

  28. esra said

    benim derslerimin hepsi ful yani hepsi süper diyer arkadaşlarımın yorumlarını da okudum ama bazılarına kafam iyiyce takıldı allahım yaaaaaaaaaa matematik sevilmezmi yuf yani başka birşey diyemem.Bende ecemsu’yu katılıyorum.Çalışan kazanır elması kızarır siz sokakta boş boş oyun oynayın sonra derslere gelince ay şu zor ay bu zor diyin oldumuuuuuuuuuuu bu arada sende hava atma eminesen bi sınavdan 100 aldıysan 100 almak benim en kötü notum ben her olduğumuz sbs sınavında 1.lik ödülü alıyorum.Bunu bilde konuş.HEM GEÇEN GÜN TEKRAR BİRİNCİ OLDUM.Kıskananlar çatlasın.

  29. selin said

    ben matematik dersini seviyorum.ama korktuğum için yapamıyorum. aslında başarırım ama korkuyorum. her gün matematikte olan başarısızlığımı görmek bana acı veriyor. bana verilen acı sınavdan biraz uzaklaşmamı sağlıyor. ne yapacağımı bilmiyorum.sizden önerilerinizi bekliyorum.şimdiden teşekkür ederim.
    ya aslında çokkk kitabım var ama bazen içimden gelmio lütfen önerilerinizi bekliyorum…………..

  30. selin said

    ya bn matematik kursuna gidiorum öğretmeni dinliyorum ama bir türlü
    olmuyo matematiğim 4 ya annemde hep çalış dio çalışıom test çözüom olmuyo konuları okuldan gelince hep tekrar ediom bizim kurs bide gece okulu gece kursu bir türlü anlamıom…bu arad site çokkk güzel sıkıntılarını dertlerini insan çokk güzel paylaşabilio çokkkk güzel gerçekten site

  31. selin said

    sizi sewiyorum arkadaşlar…..

  32. berfu said

    harika çok derslerimi etkiledi dersim (matematik) harika

  33. büşra said

    benim matematiğim çok güzel:):):):)

  34. ercan said

    ben matematikten korkuyorum

  35. nurcan said

    ben matematiği hiç anlamıyorum.ama dinleyince ders çok güzel geçiyor.bizim sınıfın çoğu ders dinlemiyor.çok gürültü yapıyorlar bunun bir çözümü olmalıdır.ayrıca siteniz çok güzel
    <a href=””

  36. hikmet said

    ben matematik dersini seviyorum. bazen eğlenceli bazen sıkıcı geçiyor benim sorunum ya yanlış yaparsam diye korkuyorum.ya öğretmen kızarsa diye düşünüyorum dersleriden bazen anlaymıyorum. bazen soruyor bazende sormaya çekiniyorum çok sorun yaşıyorum…(bu arad ben kızım isminden dolayı erkek sanmayın)

  37. aybike said

    ya ben 4. siniftayken daha basarılıydım ama bu sene ne olduysa battımmmm…insallah duzelirimmm…

  38. meral said

    ben normalde seks yaparım bırakın ders çalısmayı bütün herkes bana saldırsınnnnnnnnnnnn………

  39. Sevim said

    Benim matematik dersim çok iyi yani her zaman 5 alıyorum sakın hava atmak için deyil ben herkes için iyi düşünüyorum bazılarınki kötü bazılarınki iyi bazılarınınki ise berbat ama biliyorum ki bütün hepiniz eğer çalışırsanız başarırsınız. Ama bazen benim de matematikten 4 lerim oluyo olmuyor desem yalan sölemiş oluyorum . Ama matematikte çalışkan olmamızın tek bir çözümü var o da : ÇALIŞMAK Yani çalışan kazanır Eğer çalışırsanız başarırsınız bunu sakın unutmayın. :)

  40. Sevim said

    VE BU SİTE ÇOK GÜZEL BİR SİTE HER ZAMAN …

  41. Sevim said

    (bye)

  42. hasan said

    Fuck You aLL

  43. hacer said

    ismail yk

  44. hacer said

    ıyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy metamatikten nefret ediyorum

  45. okan said

    benım 6 sınıfa kadar matematıyım muttesemdı ama yağım kırıldı 4 ay yatakta kaldım tabı konu tekrarı veya ark konularıda almadım bu sene matematığımı bırazdaha yukseltım ama bı vaydası yok cunku kafam hep kırgır samataya gıdıyo bu bende buyuk bı sorun olcak bılıyorum ama ondanda kurtulamıyom bı dersın aslında hayatım ıcın ne kadar onemlı olduğunuda bılmıyorum galıba bu konuda yorum yapmak ısteyen olursa sevınırm

  46. elif said

    ya arkadaşlar takmayın kafaya matematik çok kolay düşünsenüze diğer derslerde diyelim performans aldın hoca dedi yanlış olmuş üzülürsün ama matematik öylemi neyse ne doğru ya doğru matematiğim süper ötesi ama ingilizce berbat bize verdikleri ingilizce öğretmeni temizlikçiymiş sonrada bize bi mühendis geldi hemde gınayla birlikte ya tahtaya yazıp siliyor hiç bişey anlatmıyo ya sbs ye şunun şurasında ne kadar kaldı bizim 6 ünitemiz var inanabiliyormusunuz ingilizce hakkında yardım ederseniz çoooooooooooooooook memnun olurum

  47. elif said

    bu arada 6. sınıfa gidiyom 6. sınıfa gidenler halimden anlayın lütfen yardım edin ama işe bakın biz 4 ana ders işliyoz bize kalkıp bu 4 dersin toplamının başka dilini öğretiyolar(gerçi doğrusu öğretmiyorlar ama neyse….):):(

  48. veysel said

    matematikten nefret ediyorum

  49. veysel said

    imanım matematikten gidi

  50. veysel said

    çok saçma bir ders

  51. veysel said

    evet sex yapmayı severim

  52. veysel said

    sex yapmaya bayılırım

  53. sümeyra said

    meraba arkadaşlar bence matematik hiç zor değil insan eyer ben matematiği anlamıyoruum diyor ise onu kesnlkle yapamaz öncelikle işe başlamadan önce önce bi dua okuyun sonra bana yardım et allahıom deyin sonrada bn insaallah bunu yapıcam deyinn allah s,ize yardım eder bnde öle yapıyorum olablidiğincede sabah namazınıkılın çünkü en faziletlisi abah namazı sonra ardındanda dua edin matematik için ben öşle yapıyorum ve önceden hiç olmayan dersim oldud

  54. meryem said

    bencede sümeyra ya katılıyorum çok doğru söylüyor arkadaşlar namaz ınızı kılın ki allah ta size yardım etsin o 5 i alanlar kendileri 5 alıyor sanmasınlar eyer anneleri babalrı namaz kılıyor ise o namazlar yüzü güzü hürmetine 5 alıyorlar bunu unutmasınlar eyer başarmış olanlar daha çok başarmak isteyolarsa bu sefer namaz kılsınlar ALLAH A dua etsinler tamamı çünkü bende namazlarımı hiç kaçırmıyorum hepsini kılıyorum ve gerçektende matematik dahil hepsindende 4 veya 5 alıyorum bnce sizde bi kere olsa deneyin çok zor bşi deill lütfen deneyinn….

  55. Yesim Dag said

    Arkadaslar bence bazilariniz cok terbiyesiz ama neyse matematik dersi cok guzel benim en sevdigim ders MATEMATIK

  56. zalim said

    çalışmayın boş bir ders ben öğrendim ama hiç bir işime yaramadı

  57. mustafa abay said

    bn tümderslerden başarılıyım ama sadece matematik noyumu döşürüyo.matematikten birşey anlıyamıyorum.

  58. serenay said

    bana bak aynur sen kendini birşey mi zannediyorsun .saçını başını yolar eline veririm yobaz

  59. Bilal Hamza said

    ya aslında ben bilgisayardan ders çalşıyorum müzik dinleyerek ders çalışıyorum müziksiz hiç kafama ders girmiyor bazen şeytan beni oyun oynamaya itiyor bende oynayınca tam oynuyorum ders çalışamıyorum vitaminden ders çalışıyorum anafen dershanesine gidiyorum dersanenin verdiği cd lerden çalışıyorum ama sınavlara gelince hiç beğenmiyorum moralim bozuluyor salla gitsin diyorum peşimi bırakmıyor

  60. Bilal Hamza said

    MATEMATİKTEN NEFRET EDİYORUM BU ARADA :D

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

